مدیریت زمان یا مدیریت زمان به عنوان سیستمی کارا و مؤثر برای کنترل و استفاده ی زمان تعریف می شود. در واقع اگر بدانیم برای انجام فعالیت های رسمی و غیر رسمی، اداری و غیر اداری، زمان محدودی در اختیار ما قرار می گیرد و یا خود آن را تعیین می کنیم، بیشترین تمرکز خود را بر چگونگی استفاده ی بهینه از زمان صرف خواهیم نمود تا هم زمان مورد نظر، هدر نرفته و هم بتوان برای نیل به اهداف از آن بهره مند شد. در این خصوص لازم است به یک سیستم مناسب و مؤثر دراستفاده از مدیریت زمان بیاندیشیم.
مدیریت زمان به مدیران امکان می دهد تا از زمان بهتر استفاده کنند و از اتلاف انرژی در سازمان جلوگیری به عمل آورند. برای تحقق این امر، شناخت صحیح روش های کاربردی آن بسیار اهمیت دارد.
اما بد نیست با اصول چهار گانه مدیریت زمان اشنا شویم برای صرفه جویی در وقت، نیرو و انرژی خود، بهبود بازدهی و کاهش فشارهای روحی قبل از انجام هر کار چهار سئوال (اصل) ذیل را مطرح کنید :
اصل اول: آیا لازم است این کار حتماً انجام شود؟ و آیا این فعالیت قابل حذف است؟
اصل دوم: آیا من ملزم به انجام دادن آن هستم؟و آیا این فعالیت قابل تفویض است؟
اصل سوم: آیا می توانم این کار به تعویق بیندازم؟و آیا فعالیت را می توان به فرصت دیگری موکول کرد؟
اصل چهارم: آیا من باید مستقیماً این کار را انجام دهیم؟
سال تجربه
مشتریان راضی
پشتیبانی
مشاوره موفق
مدیریت زمان یا مدیریت زمان به عنوان سیستمی کارا و مؤثر برای کنترل و استفاده ی زمان تعریف می شود. در واقع اگر بدانیم برای انجام فعالیت های رسمی و….
بیشتر بخوانیدابتکار عمل به طور کلی ابتکار عمل، به فکر و عملی گفته میشود که بدون دخالت دیگران انجام شود. بهعبارتیدیگر، ابتکار عمل توانایی ارزیابی شرایط و تشخیص درست به صورت….
بیشتر بخوانیدقبل از هر چیزمی بایست خانه تکانی فکری کنید. آدمی هر پدیدهای را که در دنیای واقعیات خلق میکند، ابتدا در کارگاه ذهن خود به صورت یک اندیشه تولید میکند…..
بیشتر بخوانیداز خدمات شرکت شما و همچنین از پشتیبانی بسیار حرفه ای و تخصص و ارائه راهکارهای کاربردی شما ممنونم.
مهندس صنعتی
پشتیبانی عالی بود واقعا واقعا ممنونم که این همه وقت گذاشتین و مشکلات منو برطرف کردین . برای شما و گروهتون آرزوی موفقیت می کنم
مهندس احمدی